دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » رئيس پليس فتا استان اصفهان: هيچ ارزاني بي علت نيست 

مرور اخبار نیروی انتظامی استان اصفهان/

رئيس پليس فتا استان اصفهان: هيچ ارزاني بي علت نيست 

کد خبر: 10214

رئيس پليس فتا استان از شناسايي و دستگيري فردي که عامل راه اندازى صفحه فيشنگ با ترفند خريد شارژ تلفن همراه ارزان قيمت بود، خبر داد. 

رخدادشهر: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي بيان داشت: در پي مراجعه شخصي به پليس فتا اصفهان مبني بر برداشت غير مجاز مبلغ حدود چهل ميليون ريال از حساب بانکى اش، توسط فرد يا افرادى ناشناس، رسيدگى به اين پرونده در دستور کار پليس فتا اصفهان قرار گرفت.

اين مقام انتظامي بيان داشت: شاکي در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خريد شارژ تلفن همراه در فضاي مجازي مشغول جستجو بودم که با يک سايت مواجه شدم که مدعي بودند شارژ تلفن همراه را با قيمت ارزان تر از بقيه به فروش مي رسانند، بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمينان از هويت گردانندگان آن صفحه اقدام به خريد کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکي با تراکنش ناموفق مواجه شدم و تمام موجودي حسابم را از دست دادم.

وي افزود: پس از اخذ اظهارات شاکي کارشناسان پليس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردي تحت عنوان فروش شارژ ارزان قيمت با ايجاد يک درگاه جعلي پرداخت و سپس هدايت شهروندان به جهت پرداخت از طريق اين درگاه از کاربران فضاي مجازي کلاهبرداري مي نمايد.

سرهنگ مرتضوي عنوان داشت: متخصصين سايبري پليس فتا پس از شناسايي مجرم در فضاي مجازي اطلاعات هويتي وي را به دست آورده و پس از تشريفات قضايي متهم در يکي از شهرستان‌هاي اصفهان دستگير و به همراه تجهيزات الکترونيک به پليس فتا منتقل شد.

رئيس پليس فتا اصفهان به شهروندان توصيه کرد: شارژهاي تلفن همراه مورد نياز خود را فقط از مراکز و اپليکيشن مالي مورد تائيد و معرفي شده در وب سايت اصلي بانکها و يا مورد تائيد بانک مرکزي و نصب شده از منابع اصلي و يا وب سايت اپراتورها تهيه نمايند و به نتايج نشان داده شده توسط موتورهاي جستجوگر اکتفا ننمايند چرا که احتمال تقلبي ( فيشينگ ) بودن برخي از اين نتايج نشان داده شده متصور است، همچنين در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طريق مرکز فوريتهاي سايبري به شماره تلفن 096380 و يا سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما درميان بگذارند.

 توقیف سواری بنز با سرعت 205 كيلومتر بر ساعت 

رئيس پليس راه فرماندهی انتظامی استان از توقيف يك دستگاه خودروی سواري بنز c220 با سرعت غير مجاز 205كيلومتر بر ساعت توسط گشت پليس راه خبر داد. 

سرهنگ  علی مولوی بیان داشت: تيم گشت پليس راه هنگام كنترل خودروهاي عبوري در یکی از محورهاي مواصلاتي استان، يك دستگاه خودروی سواري بنز را به علت رانندگي با سرعت‎ غيرمجاز 205كيلومتر بر ساعت متوقف كردند.

وي با بیان اینکه تمامی تخلفات حادثه ساز داراي نمره منفي هستند تصریح کرد: راننده اي که به علت تخلفات حادثه ساز متوقف و اعمال قانون مي شود، نمره منفي نيز براي گواهينامه وي در سيستم ثبت خواهد شد و برابر قانوني رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي زمانی که نمره منفي نيز به حد نصاب برسد گواهينامه راننده توقيف خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان افزود: زمانی که راننده اي با سرعت خطر آفرین اقدام به رانندگي مي کند به هيچ عنوان فرصت بررسي شرايط و توجه به  علائم راهنمائي و رانندگي در طول مسير را ندارد و همچنین در صورت مواجهه ناگهاني با شي يا مانعی در طول مسیر به طور حتم براي تصميم گيري دچار مشکل خواهد شد.

کشف گازوئیل قاچاق در فلاورجان  

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از کشف بیش از 3 هزار ليترگازوئيل قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی اين فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ مرتضي هاديان  بيان داشت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده هاي نفتي با انجام تحقیقات میدانی توسط ماموران پلیس این فرماندهی مشخص شد مقادیری سوخت از نوع گازوئيل به صورت قاچاق در يکي از  محلات سطح شهرستان نگهداری شده است که بررسي موضوع در دستور کار  قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: در نهایت پس از شناسایی محل اصلی اکيپي از مأموران اين فرماندهي با هماهنگي مرجع قضائي به محل اعزام و در بازرسي از یک ملک مخروبه، 3 هزارو 885  ليتر گازوئيل که به صورت غير قانوني نگهداري مي شد را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان با بيان اين که ارزش سوخت مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است تصريح کرد: دراين رابطه فرد متخلف شناسایی و  پس از تشکيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شد.

 دستگيري سارقان زورگیر تلفن همراه در شاهين شهر

 جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه از دستگيري 2سارق زورگیر تلفن همراه با 3 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حجت فرهادي پليس بیان داشت: در پي سرقت تلفن همراه يک شهروند در يکي از شهرک هاي صنعتي اطراف شاهين شهر، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهي این فرماندهی قرارگرفت.

وي در ادامه گفت: با بررسي مأموران پلیس آگاهی مشخص شد 2 فرد موتورسوار و ناشناس در ساعات اوليه شب سد راه مالباخته شده  و با تهديد سلاح سرد تلفن همراه او را سرقت و از محل متواري شده اند.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه تصريح کرد: مأموران پس از چند روز کار تخصصی و اقدامات ویژه در نهايت سارقان را که از افراد سابقه دار شهرستان بودند شناسايي و پس از هماهنگي قضائي آنان را در مخفيگاهشان دستگير کردند.

سرهنگ فرهادي با اشاره به کشف 3 دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه در بازرسي از مخفيگاه سارقان بيان داشت: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس و در تحقیقات تکمیلی  به 4 فقره سرقت تلفن همراه در مناطق حاشيه اي شاهين شهر اعتراف کردند.

فروش محصولات آرايشي و بهداشتي تقلبي در شبکه‌هاي اجتماعي 

 رئيس پليس فتا استان از شناسايي و دستگيري شخصي که با درج آگهي جعلي در شبکه‌هاي اجتماعي، اقدام به فروش محصولات آرايش بهداشتي تقلبي مي‌کرد خبر داد. 

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي بيان داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر اينکه از طريق شبکه اجتماعي اينستاگرام اقدام به خريد محصولات آرايشي بهداشتي نموده و پس از دريافت اجناس خريداري شده متوجه عدم اصالت کالا و تقلبي بودن آن شده است، لذا موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد: با اقدامات فني و تخصصي، متهم مورد شناسايي قرار گرفت و با هماهنگي مقام قضائي در مخفيگاه خود دستگير و به همراه مقاديري لوازم آرايشي و بهداشتي غيرمجاز و تاريخ مصرف گذشته به پليس فتا منتقل شد.

اين مقام انتظامي افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات جمع آوري شده توسط کارشناسان اين پليس به جرم خود اعتراف کرد و گفت ابتدا با تبليغات گسترده و اغواکننده و درج تصاوير محصولات آرايشي و بهداشتي معروف در شبکه‌هاي اجتماعي، موفق به ترغيب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس شده، و در ادامه اقدام به ارسال محصولات تقلبي و بي‌کيفيت می کردم.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينکه برخي کانال هاي غيرمجاز در فضاي مجازي بدون داشتن مجوز و با تبليغات جعلي سعي در فروش محصولات آرايشي و بهداشتي تاريخ گذشته و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت دارند، افزود: شهروندان بابت تهيه اقلام آرايشي و بهداشتي مورد تاييد وزارت بهداشت، به جهت اينکه دچار بيماريهاي مختلف پوستي و چشمي نگردند از طريق فروشگاه ‌هاي معتبر و شناخته شده اقدام کنند.

رئيس پليس فتا استان اصفهان در پايان گفت: شهروندان توصيه‌هاي پليس فتا را جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره 096380 يا سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش هاي مردمي با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

 دستگيري سارق کابل هاي مخابراتي در شاهين شهر 

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه از شناسايي و دستگيري سارق کابل هاي مخابراتي با 10 فقره سرقت در عمليات مأموران انتظامي اين فرماندهي خبرداد. 

سرهنگ حجت فرهادي بيان داشت: درپي وقوع چند فقره سرقت کابل هاي مخابراتي منازل شهروندان در شاهين شهر که موجب قطعي تلفن و نارضايتي شهروندان شده بود، بررسي موضوع جهت شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار مأموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود : در اين راستا ماموران کلانتري 15 گلديس با اقدامات هوشمندانه پليسي يک نفر سارق را در ارتباط با اين سرقت ها شناسايي و ضمن هماهنگي با مرجع قضائي در عملياتي ضربتي وي را در مخفيگاهش دستگير کردند.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه تصريح کرد : متهم دستگير شده در منزل خود در کار ساخت و فروش تابلوهاي ال اي دي فعال بود و از کابل هاي مسروقه براي ساخت اين تابلوها استفاده مي کرد.

اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به اعتراف سارق به 10 فقره سرقت کابل مخابراتي در سطح شاهين شهر از مردم خواست ضمن توجه به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در صورت برخورد با هرگونه موارد مشكوك و مجرمانه اي مراتب را از طريق تماس با مرکز فوريت هاي 110 به پليس اطلاع دهند.

اجرای طرح امنیت محله محور در نجف آباد 

فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد از اجراي طرح امنيت محله محور در هر يک از محلات اين شهرستان با هدف رفع دغدغه مردم و پاسخگويي پليس به اينگونه خواسته ها خبر داد . 

سرهنگ میثم گوهری آرانی با اعلام اين خبر گفت : طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در قالب طرح امنيت محله محور در 2 محله از محلات حوزه استحفاظي کلانتري 12 اين فرماندهي به اجرا در آمد.

وي افزود : در طرح های اجرا شده تعداد 4 دستگاه خودرو مسروقه و 47 قطعه وسایل داخل خودرو سرقتی کشف و 19 سارق و 2 مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند .

سرهنگ ميثم گوهري آراني"از ديگر نتایج اجرای اين طرح ها به دستگيري 2 متهم تحت تعقيب محاکم قضائي و 7 خرده فروش مواد مخدر ، کشف حدود 100 گرم انواع مواد افيوني و جمع آوري 9 معتاد متجاهر و اعزام آنان به مراکز ترک اعتياد اشاره کرد.

وي در پايان با بيان اينکه متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده براي اقدامات قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شدند خاطر نشان کرد: پلیس تمام اهتمام خود را بکار بسته است تا امنیت شهروندان را برقرار و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

 دستگیری سارق کابل های مخابراتی با 4 فقره سرقت 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از شناسایی و دستگیری سارق کابل و تجهیزات مخابراتی با اعتراف به 4 فقره سرقت در خبر داد. 

سرهنگ جواد افشاری بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابل هاي مخابراتي در برخی از محلات شهرستان، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: در اين رابطه ماموران انتظامی کلانتری 11 با جمع آوري سرنخ هاي موجود و اقدامات تخصصي خود موفق شدند عامل اين سرقت ها را شناسايي و  متهم را در عملياتي غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان فریدن تصريح کرد: متهم پس از رو به رو شدن با ادله پليسی به فعاليت بزهکارانه خود اعتراف و در نتيجه تحقيقات تکميلي پليس به 4 فقره سرقت کابل هاي مخابراتي در محلات مختلف شهرستان اعتراف کرد.

انتهای پیام/


 

 

 

 

 

 

کلید واژه ها:
نیروی انتظامی
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید